Dijital dönüşüm ile beraber müzik sektöründe birçok değişikliğin gerçekleştiğini ve bunun devam edeceğini belirten Müzik Yorumcuları Meslek Birliği (MÜYORBİR) Başkanı Burhan Şeşen, sektöre ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.


Burhan Şeşen, yaklaşık 40 yıl önce Unkapanı’na gidip şarkılarını dinlettikleri önemli bir prodüktörün “Şarkılarınız çok güzel ama ticari değil” dediğini ve hâlâ bu cevabı çözemediğini belirterek “Müzik sektörünün bugünkü duruma gelmesinde müzisyenlerin, söz yazarı ve bestecilerin, yorumcuların olduğu kadar yapımcıların da çok büyük etkisi var. ‘Etkisi’ kelimesi yerine ‘katkısı’ kelimesini koymayı çok isterdim ama ortaya çıkan tekli ya da albümlere baktığımız zaman- birkaç firma hariç- yenilikçi ve özgün şarkılara rastlamak mümkün değil. Zira ülkemizde yapımcılar bir şarkının niteliğinden ziyade niceliğini -satıp satmayacağını- önemsiyorlar” dedi.

Birçok masraf kalemi silindi

Eser sahibi telifleri, stüdyo giderleri, ön avans, prodüksiyon masrafları, çalışan personel, stok maliyeti, tanıtım ve PR giderleri, klipler derken yapımcıların gerçekten de bir albümden para kazanabilmek için ciddi satış yapmaları gerektiğini ve bu yüzden düşüncelerinde bir yere kadar haklılık payı olduğunu söyleyen Şeşen, ancak bugüne geldiğimizde dijital satışların fiziki satışların çok çok önüne geçmesiyle bu masrafların birçoğunun olmadığının altını çizdi.

Gelecek Bağımsız Yapımcıların olacak

Müzik sektöründe artık yeni bir yapımcı modeline ihtiyaç olduğunu belirten Şeşen, “Zaten eski Unkapanı mantığı devam ettiği sürece önümüzdeki yıllarda sanatçıların başını çekeceği yepyeni bağımsız müzik firmaları sektörde çok önemli bir yere gelecekler. Eski anlayışla devam eden müzik yapımcıları ise koleksiyonlarıyla ve arşivleriyle bir müddet daha ayakta kalabilecekler ama gelecek bağımsız firmaların olacak” dedi.

PAYLAŞ
İLGİLİ YAZILAR
KELEKVAN OYUNU
Halk Müziği sanatçıları artık Çuvaldızı kendine batırmalı…
asik-veysel
Âşık Veysel

Yanıt Ver

*