“Halk çalgılarında en büyük eksiğimiz metotlaşma.”

Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Temel Bilimler Bölümü Türk Halk Müziği Ana Sanat Dalı Başkanı, akademisyen bir eğitimci, kabak kemane icracısı, “Kabak Kemane Metodu 1” adlı kitabın yazarı Özgür Çelik. 2012 yılında çıkardığı “Öznağme” isimli ilk solo albümünün ardından bu yıl Masal adlı tekli çalışmasıyla karşımıza çıkan Çelik, üretmeyi yaşam felsefesi haline getirmiş bir müzik insanı.

1979 Uşak doğumlu Özgür Çelik, tam anlamıyla müzikle uğraşan bir aile içinde geçirmiş çocukluğunu. Emekli ilkokul öğretmeni olan babası Halil Çelik, aynı zamanda kabak kemane yapımcısı… Abileri bağlama çalıyor ve işletmekte oldukları bir müzik dershanesi var. Doğal olarak hayatı müzikle harmanlanmış.

“Müziğe ilk defa bağlama çalarak başladım.” diye başlıyor söze ve devam ediyor:

“Lise yıllarıma kadar bağlama çaldım. Daha sonra kabak kemane çalmaya karar verdim. Bu kararımda tabii ki babamın kabak kemane yapımcısı olmasının büyük etkisi var. Ailemin desteği olmasaydı, bugünlere gelemezdim. Özellikle Ufuk abimin bağlama çalmamda ve müzik eğitimimde çok katkısı oldu.

Nota okumayı ve yazmayı ise Uşak’ta o dönem nüfus müdürlüğü yapan Orhan Özkan’dan öğrendim, bende emeği çoktur. Yine o yıllarda, kabak kemane yapımcısı Uşak’ta yaşayan Galip Güvençoğlu’nun benimle ilgilenmesinin yanında, üstad İhsan Mendeş’in de kabak kemane çalmamda etkisi olmuştur.”

BU YAZININ TAMAMI BURADA

PAYLAŞ
İLGİLİ YAZILAR
Tayfun Talipoğlu sevenleriyle birlikte uğurlandı
Ağustos sayımızda Konuğumuz Erdal Erzincan
Perişan Ali

Yanıt Ver

*