“Türküler bir emanet. O emaneti yarınlara en temiz, en doğru şekilde aktarmak zorundayız” diyen TRT İstanbul Radyosu Türk Halk Müziği Ses Sanatçısı Adile Kurt Karatepe, arabesk tavırla söylenen türkülere şiddetle karşı çıkıyor. Türkülerin yapısıyla arabesk yapıyı hiçbir zaman özdeşleştiremediğini söyleyen Karatepe; “Kendi yapımla da özdeşleştiremediğim için, hiçbir zaman kabul edemiyorum. Bu konuda tavırlıyım, çok keskin sınırlarım var.” diyor.

Altı yaşından beri türkü okuyor; “Harçlıklarımı biriktirip, gizli gizli Belkıs Akkale, Sabahat Akkiraz, Ali Ekber Çiçek, Turan Engin’in albümlerini alırdım. Bir köşeye çekilip, teybin başında saatlerce onları dinlediğimi hatırlıyorum” diyor.

“Bir hoyrat okumuştu; ‘Seherde oyan yeri. Sineme dayan yeri. Yüz yıl sel gelse oymaz. Bir gün gam oyan yeri.’. O ses beni o kadar etkilemişti ki; ona olan aşkla konservatuvar yollarına düştüm.”

Ustası Neriman Altındağ Tüfekçi’yi ve konservatuvara girmeye karar verişini ise bu sözlerle özetliyor.

İlk müzik eğitimine TRT İstanbul Radyosu Çocuk Korosu ile başlayan Adile Kurt Karatepe, 1993’te İstanbul Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümünü kazanıyor. Konservatuarda Neriman Altındağ Tüfekçi, Bekir Sıtkı Sezgin, Güher Güney, Tülin Yakarçelik gibi çok değerli hocalarla eğitimine devam ediyor.

1995 yılında, daha konservatuvardayken TRT’ye Sözleşmeli İstisnai Akitli Ses Sanatçısı olarak başlayan sanatçı, 2003 yılından bu yana da kadrolu Türk Halk Müziği Sanatçısı olarak görev yapıyor.

1997’de Selam Olsun Türkülere adlı solo albüm çalışmasına imza atan Karatepe; 1999-2001 yılları arasında özel bir televizyon kanalında Memleket Havaları adlı türkü programını, TRT’de ise Gönülden Gönüle, Bizim Havalarımız programlarını hazırlayıp sundu.

YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ

röportajın tamamını buradan izleyebilirsiniz
PAYLAŞ
İLGİLİ YAZILAR
asik-veysel
Âşık Veysel
ANKARA’DAKİ MÜZİKLİ EĞLENCE YERLERİNİN DÜNÜ VE MÜZİK TÜRLERİNDEKİ DEĞİŞİM-2
İhsan Öztürk kaleminden Âşık Veysel

Yanıt Ver

*